Liberalas E.Masiulis tapo komunistu?

Uabas “Star1 Airlines” (“Star1”) sparčiai ir visiškai dėsningai juda bankroto link, tačiau sunku suprasti neįtikėtinus šios bendrovės krikštatėvio, Liberalų sąjūdžio lyderio E.Masiulio pažiūrų pokyčius vos per vieną savaitę. Susisiekimo ministras, prieš savaitę teigęs, kad “Star1” bėdos yra privatus šios bendrovės vadovų ir akcininkų reikalas, o jos klientai – keleiviai, – matyt, patys kalti, kad naudojosi šio nevykusio oro vežėjo paslaugomis, dabar jau siūlo jiems kompensuoti patirtus nuostolius iš valstybės lėšų!

Tokia Liberalų sąjūdžio vado metamorfozė reiškia arba radikalų – ir neįtikėtinai greitą – pažiūrų pasikeitimą komunizmo ideologijos link arba bandymą gelbėti savo reputaciją ir kailį svetimais – visų mokesčių mokėtojų – pinigais.

Per šią lemtingąją “Star1” likimui savaitę išgirdome ir daugiau įdomių dalykų. Pasirodo, pasak susisiekimo ministro, Civilinės aviacijos agentūra (CAA) galbūt vis dėlto netinkamai vykdė “Star1” priežiūrą ir tai turi patvirtinti arba paneigti ministerijos vidaus audito padalinio atliktas tyrimas.

Tačiau kažin ar jo darbuotojai, tikriausiai pavaldūs susisiekimo ministrui, sugebės objektyviai ištirti CAA veiklą ir tai, kokį vaidmenį pats ministerijos vadovas ir jo pavaduotojai atliko kuriant ir prižiūrint šį trumpaamžį oro vežėją? Todėl gal tokiam auditui premjeras ar prezidentė, kurie taip pat lyg ir susidomėjo šia istorija, verčiau pasitelktų Valstybės kontrolę – būtų ne toks akivaizdus interesų konfliktas. Juk ministras tarp CAA vadovų gali bandyti surasti “atpirkimo ožį” arba atvirkščiai – nuslėpti jų nuodėmes.

“Sublizgėjo” ir pats CAA vadovas K.Auryla. Jis pareiškė, kad jo vadovaujamos – ir mokesčių mokėtojų pinigais išlaikomos – institucijos prievolė – užtikrinti skrydžių saugumą, o ne nagrinėti oro vežėjų “balansus”. Įdomu, kokiu stebuklingu būdu įsiskolinusi ir neišgalinti laiku mokėti atlyginimų savo pilotams bei mechanikams bendrovė gali užtikrinti saugius skrydžius? O gal ponas K.Auryla mano, kad keleiviai patys turėtų nagrinėti oro vežėjų finansines ataskaitas ir įvertinti bendrovių galimybes sėkmingai vykdyti veiklą artimiausius dvylika mėnesių?

Gal ir galėtų, bet kam tuomet reikalinga ta CAA? Taip bent jau turėtų mąstyti ir klausti liberalas E.Masiulis. Atrodo, kad taip jis galvojo iki praėjusios savaitės. Tik įdomu, kodėl nepasiūlė panaikinti CAA? Būtų įgyvendinęs liberalios oro vežėjų priežiūros koncepciją Lietuvoje – matyt, pirmąją pasaulyje, – ir tuo pačiu padėjęs sumažinti valstybės biudžeto deficitą.

Liberalų sąjūdžio deleguotas į Vyriausybę E.Masiulis, kalbėdamas apie nuostolių kompensavimą “Star1” klientams, palygino tai su žalos atlyginimu nukentėjusiesiems šią vasarą nuo viesulo. Tai neva taip pat esanti šventa valstybės pareiga.

Įdomu, bet niekaip nesuprantu, kaip tai dera su liberalizmo ideologija. Gal susisiekimo ministrui labiau tiktų kalbėti apie nukentėjusius “flyLAL” klientus? Jie vis dar tebelaukia pinigų už neįvykusius skrydžius – jau daugiau kaip pusantrų metų. O gal šie žmonės kuo nors prastesni už “Star1” keleivius nelaimėlius?

Taigi, pone Lietuvos liberalų vade ir susisiekimo ministre E.Masiuli, nevertėtų užsiimti dar ir diskriminacija, nes turėsite dar daugiau problemų.

Įdomu, ar sulauksime ir tokių buvusio liberalo E.Masiulio siūlymų – atlyginti nuostolius nukentėjusiems dėl statybų ir kitų įmonių bankrotų, o gal ir dėl smukusių nekilnojamojo turto kainų? Nežinau, kiek tiksliai tai valstybei kainuotų, tačiau tuomet tikriausiai bankrutuotų ji pati.

O gal verčiau E.Masiulis kartu su K.Auryla paprasčiausiai pripažintų, kad netinkamai vykdė savo pareigas ir pasisiūlytų atlyginti nuostolius “Star1” klientams iš savų lėšų?

Tai būtų žymiai sąžiningiau ir atsakingiau, negu bandyti gelbėti savo reputaciją valstybės tiksliau, mūsų visų pinigais. Tačiau kažin ar mūsų liberalkomunistai mąsto tokiomis keistomis ir nepraktiškomis – kompetencijos ir atsakomybės – kategorijomis?

Jeigu netikėtai įvyktų dar viena E.Masiulio pažiūrų metamorfozė ir šis pasiūlymas jam pasirodytų priimtinas, geriau vis dėlto nuostolius būtų atlyginti iš darbo užmokesčio, kurį E.Masiulis ir K.Auryla gaus už kokią nors kitą veiklą, nes dabartinius atlyginimus jiems juk mokame mes. O tai iš esmės yra tie patys valstybės pinigai, apie kuriuos kalba susisiekimo ministras.

Tačiau dar vienas liberalų lyderio pažiūrų perversmas mažai tikėtinas, nes tikriausiai nebuvo ir pirmojo. Todėl nukentėjusiems “Star1” klientams siūlau pateikti ieškinius ne bendrovei , o dviems jos tinkamos priežiūros neužtikrinusiems pareigūnams – E.Masiuliui ir K.Aurylai, bet tik po to, kai jie bus atleisti iš dabartinių pareigų.

Manau, kad tikimybė atgauti bent dalį pinigų tokiu atveju būtų didesnė negu laukti ilgoje “Star1” kreditorių eilėje. Tai patvirtina ir liūdna “flyLAL” apgautų keleivių patirtis.

Na, o jeigu piliečiai E.Masiulis ir K.Auryla ir toliau liks savo pareigose, siūlau visiems, kurie ryšis naudotis dar kurio nors “nacionalinio” oro vežėjo paslaugomis, mokytis nagrinėti finansines ataskaitas. Arba pasitikėti kurios nors kitos šalies oro vežėjų priežiūros institucijomis.

Nelabai patriotiška, bet praktiška. Juk trečią kartą lipti ant to paties grėblio būtų paprasčiausiai kvaila.